Thursday, April 9, 2009

Cinta ker???








Mencintai dan menyanyagi seseorg yg kita pernah berjumpa walau sekali adalah tidak mustahil..aku percaya pada cinta pandangan pertama…byk kali perkara ini berlaku…waktu skolah dl ia boleh dianggap sebagai ‘crush’ tp bila perkara ini terjadi sekarang aku tidak lagi menganggap perasaan itu hny suka tp cinta dan sayang …walau hny di alam siber kami berjumpa dgn tidak pernah dgr suara tetapi siapa sangka pertemuan 15 minit sebelum itu boleh mengubah perasaan..btol la kata org dr mata jatuh ke hati…

Ade org yg beranggapan selepas putus cinta akibat di tipu amat sukar utk mencari penganti…aku tidak percaya kerana bg aku kita semua telah ditakdirkn akan berjumpa dengan pasangan masing2.. Cuma kita tidak tahu bila dan di mana..mane tahu jodoh kita adalah org yg selalu kita jumpa di dalam LRT atau pun sahabat sendiri (aku harap ini tidak akan berlaku)…bg aku perpisahan dulu adalah kerana tidak ade jodoh..bak kata mak aku kita kena percaya pada konsep jodoh…kalau tidak susah nnt…

Namun..sampai bila perasaan syg ini akan kekal? Org yg berkahwin berpuluh2 tahun sehingga rambut berubah dari hitam ke putih pn boleh bercerai…tapi aku???yg hny berjumpa di alam siber..sekadar hai,hai,bye,bye..macam mana la agaknya…bolehkah perasaan ini kekal lama…aku mengharapkan ia akan berkekalan tapi…..argh…kalo cakap skarang tak de maknanya…aku tau mungkin aku hanya bertepuk sebelah tangan sebab itu aku tidak mengharap apa2 dari perhubungan ini melainkan persahabatan kami kekal…



Ada beberapa kali aku cakap ayat ini ‘no one can attract my attention..i don’t see any guy that can make me say he’s handsome, smart or good looking anymore…but only him..’..aduh…teruk jugakkan bila pikir balik tapi disebabkan aku pun malas nak pikir hal2 berkaitan dengan cinta… aku sudah puas menangis,ditipu,dihina,ditinggalkan.. aku sekarang lebih berhati2..apa yg berlaku pernah berlaku benar2 mengajar aku siapa ‘LELAKI’..dengan pengalaman mereka yg aku sayangi lagi ditambah pula kritikan pedas oleh seseorg yg mengatakan aku amat mudah utk menerima lelaki walau hny berkenalan tidak lama..maka kini aku berpegang pada prinsip ‘ignorance is a bliss’ :-)


No comments: