Monday, December 7, 2009

Musim Kawin

Musim org kawin dah tiba..yes...kat fridge penuh with kad jemputan..but mostly are invitations for my parents..but today I went to one of my relative's wedding. After haven't meet or hear about her for a long time tup tup dah kawin. So happy for her.

I went there with A.Along because his family yang lain sakit mata. Sampai di majlis ternganga gak sebab I don't really know them except aunties and uncles yang rapat (sungguh terukkan kerana tidak kenal saudara sendiri). Tapi, lucky me, my favorite uncle n aunt sampai with their children a few minutes after that.

Makanan tadi memang best. If before this the foods were prepared by caterer but this time org kampung bergotong-royong menyiapkan makanan. Hardly to see that nowdays. Especially when the majlis is in the middle of KL. Lebih2 lagi memang yang masak adalah org Minang. Just name it from the nasi to the lauk n kuih. Siap ade lucky draw, tarian n pengantin baling duit n gula-gula for the kids. For me it was traditional enough bila wedding macam ni.

Then, sepupu n makcik n pakcik yang lain sampai. Borak punya borak tiba-tiba my cousin asked, "alia, bila nak pergi makan cendol lagi?".Sebabnya, a few months before we to Melacca konon-konon nak makan cendol tapi dek terlalu lama singgah di R&R, terlepas la peluang.

So, I told them, "No job = no money. No money = no cuti2 Malaysia.".
"Tapi, kalau Alia yang bawak dan ada org yg nak sponsor macam mane?". Dlm hati gembira sebab diorg sanggup sponsor. I just need to guide them.

"Ada org nak sponsor ke?", sudah tahu bertanya pula. "Tunggu Alia habis exam. Alia tak ada problem kalau nak pergi after exam." Begitulah kesudahannya cerita nak pergi makan cendol.

Then, next ques, "Lepas ni sapa yang naik pelamin?". People, don't look at me. Look someone else pls. The truth is, that event is not in my agenda for year 2010.

p/s:I miss my Angah. Thanks for the advices and supports. The burden dah kurang sikit. *hugs*

No comments: