Tuesday, January 27, 2009

Iklan Mentos Tak Jdk

Last friday(23 Jan 2009) i walked alone to LRT since k.salina went back early and k.ina pn cabut agak awal. I dont mind walking alone actually even the distance from Jamek to my office almost 30min..nasib baik dah biasa berjalan since skola.

Sedang berjalan sambil berangan2 tetiba aku terasa sumthing wrong dgn kasut yg aku pki..tetiba kasut aku jdk rendah sebelah. dalam hati tertny..alamak..apsal plak ni...aku toleh ke belakang.aku ternampak ade sesuatu yg ukurannya dlm 1inci berwrn hitam..ade beberapa pejalan kaki di sekeliling ku pn melihat bnd yg sama..

"alamak..my heel,"kataku dlm hati.

dgn keadaan yg cuak dn agak malu...aku menefon k.ana.

"k.ana still kat ofis ker?"aku bertny.

"aah.knape?"

"pkl brape k.ana blk?sy ngat nak suruh bwkkn selipar sy kat bwh meja,"

"knape?alia kat mane?"

"heel kasut sy patah.saya kat Menara Olympia,"jwb ku dgn tenang. Menara Olympia kalo diikutkn btwen Jamek and ofis ku mengambil masa lbh kurang 10 min.

"boleh la.tp tggu pkl 7.boleh?"jwb k.ana.

terus aku menoleh ke arah jam tgn. lg 45min nk tggu..tak sggp dgn takde tmpt ddk n org lalu lalang..lalu aku menagmbil keputusan utk tidak menunggu k.ana.setelah aku memerah otakutk menyelesaikn masalah aku teringat iklan mentos dahulu kala mengenai seorg wanita yg keadaannya sama seperti ku.aku rasa ok gak nk buat mcm die..patahkn heel lagi satu..br balance.

aku berjalan a few steps n berhenti di CIMB (sbb situ tak ramai org)..unfortunately i cant do like wat the girl in the advertistment did coz the heel attach together with the tapak..then i juz walked while thinking wat to do next since i cant patahkn the other heel.

Otak ku berputar mencari jln menyelesaikan masalah ini.Nasib baik ade Gurdian store dekat2 sini. Nak tak nak aku ke sana dgn kasut yg sebelah tinggi sebelah rendah. Sampai di Guardian, aku terus ke ting atas mencari selipar yg agak menarik utk di beli. Takde plak yg ok. Yang tggl wrn biru and kuning. Erkk..kuning..no way. biru??mencapap la plak. Tapi aku tau aku tak de pilihan melainkan beli jer ape yg ade. Aku membuat keputusan utk membeli selipar yg berwrn biru. Biru pn biru la dr wrn kuning.

Setelah membyr hrg selipar tersebut aku ke tepi tembok utk tukar. setelah menoleh ke kiri dan ke kanan beberapa kali bg memastikan tiada sapa yg perasaan, aku dgn cpt2 memakai selipar tersebut. Maka, aku pulang dgn LRT memakai selipar berwarn biru yg berharga RM6.99 pd ari tu.Sungguh selekeh!!

No comments: